Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
איך מתאימים מוצר למשתמשים שונים לגמרי?
מתי מוצר בשל להתרחב? איך משיגים ערך לא רק לכל סוג משתמש, אלא גם באינטראקציה ביניהם? ומתי, בניגוד לאינטואציה, דווקא נכון לא להמעיט פריקשן עבור המשתמש? בעיית ריבוי סוגי המשתמשים תתפוס את רובנו בשלב מסוים של פיתוח המוצר. בין אם המוצר שלנו פונה מראש לסוגים שונים של משתמשים, או שאנחנו רוצים להתרחב לשוק חדש לגמרי, השאלה נשארת זהה – איך אנחנו יכולים לענות על צרכים של משתמשים שונים לגמרי באותו המוצר?השבוע רן ארז מארח את אילת לב ארי, Product Director בחברת Healthy.io. אילת משתפת במעבר ממוצר שנועד לצוותים רפואיים למוצר שמשמש גם את המטופלים, ועל איך הצליחו לענות באותו המוצר על צרכים של יוזרים שונים לגמרי, בעלי אינטרסים שונים ובעלי יכולות שונות – החל בגילאים המבוגרים של המטופלים, שעלולים להביא ליכולות טכנולוגיות מוגבלות, דרך הטרמינולוגיה הרפואית השונה ועד תחושת המעורבות שכל אחד מסוגי המשתמשים ירצה מהמוצר.

Startup for Startup
פרק 104 ג'ודי סטרווייס | ניהול צוות והתמחויות לפי דומיינים בוויז
הפעם עדי אירחה את ג׳ודי סטרווייס, מנהלת צוות עיצוב ב-Waze.
ג׳ודי סיפרה על הקמת הצוות, העובד על מוצר שנמצא בלב המערכת ולא בחזית ועל כן כנראה רובנו לא מכירים - מוצר לעריכת המפות בו ניתן לעדכן מידע על העולם (למשל - שיש דרך חדשה, כביש שנחסם, אין כניסה ועוד), ובכך לטייב את Waze. המוצר בשימוש קהילה של מאות אלפי משתמשים שמעדכנת את המפות על בסיס קבוע והוא למעשה משרת את כל משתמשי.ות Waze.
בנוסף, ג׳ודי שיתפה על כך שהצוות בנוי מהתמחויות לפי דומיינים (תחומים), כך שכל מעצב.ת מתעמק.ת בתחום מסוים, מעבר לעבודת העיצוב השוטפת, ואחראי.ת על האסטרטגיה של התחום מול שאר הצוות וצוותים אחרים. מודל זה מאפשר למעצב.ת להתמודד עם אתגרים חדשים, לשמור על העניין ולהתפתח מקצועית. מחוץ לאזור הנוחות (אבל במידה), זה המקום בו טוב לנו להיות כמעצבים.ות כדי להתפתח.
היה מעניין מאד לשמוע על הגישה של ג׳ודי לניהול ופיתוח מקצועי, האזנה נעימה!

Radio Button
למה נטוורקינג חשוב למעצבים מתחילים?
בפרק אארח את עומר מורג מעצב סיניור בחברת Gloat ואת אנסטסיה מעצבת ברנד ומרקטינג עצמאית שחושבת לנסות להיות מעצבת מוצר שכירה לראושנה בחייה.אנחנו נדבר על אופי העבודה, על הבדלים בין חברות שונות, על הכח של נטוורקינג וקצת על בניית פורטלופיו:)הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שפתחתי במיוחד בשביל לעזור לג׳וניורים להפוך לסיניורים של הדור הבא.

ISQY - בונים קריירה בעיצוב מוצר
איך לעשות הסבה מקצועית מאדריכלות לעיצוב ממשק וחוויית משתמש?
איך לעשות הסבה מקצועית מאדריכלות לעיצוב ממשק וחוויית משתמש. בפרק של היום אני אארח את אילן דראי, סיניור קריאייטיב דיירקטור ב aqua security, ממקימי Inkod סטודיו לעיצוב, מחבר הספר Fusion Experience וכמובן המנטור הכי חם ואוהב שקיים בעולם, זאת הסיבה שכל מי שיגיע לאילן דרך הפודקסט יקבל שעה של מנטורינג חינם איתו! וביחד איתו תהיה איתנו גם עדן שי לינדר המוכשרת שנכנסה לי ללב מזמן כשביקשה ממני לעזור לה למצוא עבודה כמעצבת אחרי שהייתה אדריכלית. עדן אני לא ארגע עד שלא יהיה לך תן ביס וטייטל של מעצבת בחברה שאת רוצה לעבוד בה. הפרק הראשון מוקדש לך!

ISQY - בונים קריירה בעיצוב מוצר
טיפים ודגשים לחיפוש עבודה אפקטיבי
תהליך חיפוש העבודה יכול להיות חווייה מאוד מאתגרת, במיוחד בתקופה האחרונה.בפרק הזה אנחנו הולכים לעבור על כל התהליך ולתת טיפים ודגשים מהצד השני - מיכל בתור הד-האנטרית למעצבים ואני כמנהל צוות עיצוב.נעבור יחד על כל השלבים, מיצירת פרופיל בלינקדאין, דרך הגשת קו״ח, תיק עבודות, ראיון טלפוני, ראיון עם ראש צוות עיצוב, תרגילים וראיון עם הדרג הבכיר.
.png)
Design Club
איך נצמח לתפקיד ניהול ונוביל צוותים להצלחה
איך תדעו אם הגעתם לנקודה שאתם יכולים להתפתח לניהול, שהגיע הזמן להתקדם לתפקיד ניהולי? וכשתגיעו לתפקיד ניהול של אנשים, איך עושים את זה? מאיפה מתחילים ואיזה כלים יכולים לעזור לכם לעשות את זה בהצלחה? מה התפקיד של פוליטיקה ארגונית בתפקיד המנהל.ת ואיפה תוכלו לקבל השראה וטקטיקות לפעולה? בפרק הפעם על התקדמות לתפקיד ניהול ויצירת הובלה תומכת ומקדמת, היתה לי שיחה מדהימה, פוקחת עיניים ומלאת תובנות וטיפים ממנהלת שהלוואי ותהיה לי הזדמנות לעבוד תחתיה, או מישהי כמוהה יום אחד, שגית סיגל. אם יש לכם התלבטויות או שאלות לגבי ניהול והובלת צוות, איך לדעת אם זה בשבילכם, ואיך לעשות את זה בהצלחה- זה הפרק בשבילכם. אוצרות מובטחים בפנים. את שגית ניתן למצא כאן: https://www.linkedin.com/in/sagit-siegal-8433b/ Julie Zhuo) - ספר חובה למנהלים ומנהלות עם טקטיקות ועצות לניהול אפקטיבי ומיטיב ברנה בראון (Brene Brown) - Podcast https://open.spotify.com/show/4P86ZzHf7EOlRG7do9LkKZ?si=0f10d6825bdc4d8d

WE - Woman Experience
#13 - עמית שמיס: על ניהול וחיבור לרגש
בפרק הזה עמית ואני דיברנו על איך להתנהל בצל מערכות יחסים רעילות בעבודה, ובכלל איך נוכל לשפר את התחושה האישית שלנו כמנהלים, ושל האנשים שעובדים איתנו לאור התמודדות עם דינאמיקות רעילות, ובכלל בהתמודדות עם החיים עצמם. דיברנו גם על: The Emotional Labor of Being a Leader ההמלצות של עמית: The First 90 Days The Making of a Manager Bouncing Back from Rejection ליקנדין: עמית שמיס

מנהלים חוויה
פרק 18 - המתכון הסודי לניהול וסנכרון צוותי מוצר - סער גיל מארח את נדב אבידן
מה צריך לעשות כדי ליצור קולבורציה מעולה בין צוותי עיצוב, פיתוח וניהול מוצר? מה כל אחד צריך להביא לשולחן כדי שיהיה לנו ׳דרים טים׳? איך נוכל לייצר בהירות בצוות ולמנוע חיכוכים וקונפליקטים בין החברים? ואיך כל זה קשור לפיגמה?! הצטרפו אלינו לפרק בו נדב ואני ננסה לענות על כל השאלות האלה ועוד מתוך הנסיון שהיה לנו בעבודה. הכנו לכם גם קובץ טמפלט לניהול משימות, משיקוף האסטרטגיה לצוות, דרך חלוקת משימות והגדרת תחומי אחריות ועד שיתוף סטטוס התקדמות ומסכים מעוצבים. כדאי לפתוח את הקובץ לפני האזנה: https://www.figma.com/community/file/1199975991201542910
.png)
Design Club
למה כדאי ליצור תכנית התמחות לג׳וניוריות.ים
אחד מהאתגרים הרבים שאיתם מתמודד התחום שלנו כרגע היא סוגיית הג׳וניוריות והג׳וניורים. קיים פער בין כמות ההיצע של כח אדם, לעומת כמות המשרות הזמינות.לפרק הפעם הזמנתי את חגית בן-צור, אשת UX ומוצר עם ניסיון של 15 שנים בתחום, שפיתחה תכנית הכשרת התמחות ככלי לגיוס ג׳וניורים.התחלנו את השיחה מלדבר על למה בכלל כדאי לגייס ג׳וניורים, ומה הערך שארגון והצוות UX ספציפית ירוויחו מגיוס כזה.תהינו על מהו תפקידו של תיק העבודות בתהליך הגיוס ועד כמה הוא באמת מועיל בגיוס ג׳וניורים, ואיזה כלים נוספים יש לאלו שמנסים להכנס לתפקיד ראשון בתור UX.ושוחחנו על מהי תכנית ההתמחות שיצרה חגית ב-Honeywell, וכיצד תרמה התכנית גם לארגון, גם למתמחות והמתמחים, וגם לחברות וחברי הצוות עצמם.את חגית ניתן למצא כאן:https://www.linkedin.com/in/hagitbentzur/

WE - Woman Experience
סער גיל מארח את שמוליק דבר - Product Validation
שמוליק בא מעולמות הפרודקט והיזמות, זה חיבור שחשוב שכולנו נבין אם נרצה לפתח רעיון למוצר אמיתי. בפרק סער גיל ושמוליק דבר דיברו על איך עושים ולידציה לבעיה, ולידציה לפתרון, בדיקה של פוטנציאל שוק, בניית תוכנית עסקית וקביעת יעדים להצלחה. כל זה כדי להבין האם אנחנו בונים את המוצר הנכון.
.png)
Design Club
#12 - ויטלי מיז׳יריצקי: דעות לא פופולריות
בפרק ויטלי ואני דיברנו על: - מבחני בית בגיוס, האם כדאי או לא כדאי, ומה אפשר לעשות כדי למזער נזקים וחוויות שליליות למועמדים - קונסיסטנטיות בממשקים, ומתי בקש לשבור אותה - מחקר מקדים של מתחרים והשראה, ולמה ויטלי ממש לא ממליץ להתחיל דווקא מזה ההמלצה של ויטלי: UX StackExchange לינקדין: ויטלי מיז׳יריצקי בלוג: UXtasy (מומלץ!!!)

מנהלים חוויה
#11 - עומרי דביר: יצירת תרבות עיצובית
בפרק עומרי ואני דיברנו על: - מה זה תרבות עיצובית בארגון, ומה שלושת המרכיבים שעומרי מכוון בהגדרתה - איך מתחילים ליצור תרבות עיצובית, גם כשאתה מעצב יחיד - נקודות המפגש בין תרבות ארגונית לתרבות עיצובית - איך שריר האמפטיה תורם לנו ליצירת תרבות יותר מודעת - למה חשוב להגדיר את התרבות עיצובית האישית שלנו, וכיצד לשדר אותה גם במסגרת חיפוש עבודה ההמלצה של עומרי: Material Design Foundations לינקדין: עומרי דביר

מנהלים חוויה
למה חשוב לפגוש את המשתמשים שלנו
נועה ואיתנה מעצבות מוצר בפידו. יש להן אתגר גדול במיוחד בגלל שהמשתמשים שלהם נמצאים ביבשת אחרת.
הן הולכות לשתף אותנו בשיטות עבודה שהן פיתחו על מנת לגשר על הפערים. מראיונות ותצפיות לפיתוח קשר אישי עם המשתמשים, דרך יצירת מעגל קרוב שמכיר את התרבות להתייעצות, מחקר שוק ואדפטיביות בסייקלים מהירים להתמודדות עם מציאות משתנה.
אז אם הן טסות עד אפריקה לפגוש את המשתמשים שלהן, מה עוצר בעדך מלצאת עכשיו מהמשרד?
.png)
Design Club
(Design Thinking) איך נשתמש בחשיבה עיצובית בעבודה
יש רגעים בחיים שנתקלים במשהו קסום, והחיים לא חוזרים להיות כמו שהיו לפני אותו רגע.ככה אני מרגישה לגבי העולם של Design Thinking.השבוע אירחתי את דורון אגוזי המופלאה, לשיחה שבה חלקנו את אהבתנו לשיטה ולכלים שהיא טומנת בחובה.שוחחנו על הערך והיעילות שהיא מספקת, על כלים שאהובים עלינו במיוחד, ועל מקורות מידע שבהם למדנו כל מה שרק יכולנו על השיטה ששינתה את חיינו.את דורון אפשר למצא כאן:https://www.linkedin.com/in/doron-egozi/

WE - Woman Experience
נועה שטרן - עיצוב בעולמות לא קונבנציונליים
בפרק זה עדי מארחת את נועה שטרן, מעצבת מוצר בכירה ב-FIDO, לשיחה על עיצוב בעולמות לא קונבנציונליים, כחלק משיתוף הפעולה עם כנס UXI Live. נועה מספרת על בחירתה לעבוד בחברות שמעניינות אותה ועושות טוב בעולם. היא החלה את דרכה ב-HealthTech, שם פיתחה משחק מציאות מדומה המסייע בפיזיותרפיה, ולאחר מכן עברה ל-FIDO, חברת FinTech המתמקדת במוצרים פיננסיים באפריקה. למרות ההבדלים בין התחומים, שניהם מציבים אתגרים ייחודיים, הכוללים הבנת עולם תוכן חדש והתאמת חוויות למשתמשים עם צרכים מיוחדים. נועה משתפת כיצד התמודדה עם אתגרים אלו והצליחה להיכנס לעולמות השונים במהירות.

Radio Button
#10 - דורון אגוזי: הבדלים בניהול בין קורפורייט לסטארטפ
דורון ואני דיברנו בפרק על: -המעבר כמנהלת בקורפורייט למנהלת בסטארטפ. מה גרם לדורון לעשות את הקפיצה? - מעברים לא נוחים, ותחושת אי נוחות בעשייה - השלבים הראשונים של הקמת תהליכי עבודה בסטארטפ ללא אסטרטגיה עיצובית מוקדמת - הנעה לייעול תהליכי עיצוב מגלי לעורר התנגדות - האימפקט בביזנס והלחץ שמופעל כשאתה מוביל במוצר אחד ויחיד - הכנת תוכנית 90 יום ועבודה עם פאונדר ללא נסיון רחב של עבודה עם מנהלת עיצוב - אפקט המפתח עם הטוש ההמלצה של דורון: פרק עם שחף שקוף לינקדין: דורון אגוזי

מנהלים חוויה
איך נוכל ליצור מערכות מורכבות שהן פשוטות?
מערכות מורכבות הן אתגר לא פשוט.יש המון אלמנטים, רכיבים ויכולות להבין, בתחום שלעיתים הוא חדש לנו וזר.תפסתי את אסי קריספיןמאפיין ומעצב מערכות מורכבות כעשור, עבד עם חברות גדולות וסטארטאפים במגוון רחב של תחומים כמו פינטק, סייבר, ביטחון, בטיחות, פיננסים, חינוך, התנדבות, תקשורת, בריאות, ביטוחים, וולנס ותיירות.מוצרים כמו אפליקציות נייטיב, אתרים ריספונסיביים ומערכות מידע מורכבות.לקוחות כמו:הפניקס, איילון, מגדל, בנק יהב, בנק פועלים, פלאפון, יס, אלקטרה בנייה, מכבי שירותי בריאות, צה״ל, שרי אריסון ועוד.***שיחה שהתחילה מלדבר על מערכות מורכבות, הפכה להיות שיחה קולחת על מלא נושאים אחרים ומעניינים.הנה כמה דברים שעלו בשיחה-חשיבות המחקר המקדים, גם משתמשים וגם מחקר שוק, ומקורות מידע שאפשר למצא בהם Best Practices למערכות מורכבות (UX Stack Exchange)כיצד רותמים את בעלי העניין להסכים לשלב מחקר, גם בתחילת התהליך, וגם לאורכואיך נשתמש בפרסונות (אם בכלל), מתי ולאיזה מטרהאיך נספר את הסיפור של המשתמשים שלנו במערכת מורכבת, תוך כדי עבודה מול מפתחיםכיצד מיפוי של מערכת במבט על נותן פרופורציה ומשקף את החיבוריות בין החלקים השונים במערכתאיך להתגבר על הפחד הראשוני כשפוגשים מערכת מורכבת חדשהכמה Jobs To Be Done הוא פריימוורק משמעותי בעבודהאיך להתמודד עם הפער בין ה-Wow Effect לבין הפונקציונליות והפשטות במערכת מורכבתאיך נציג את הפתרון שלנו לבעלי ענייןוגם קצת מוזיקה :)מוזמנים להצטרף אלינו, היה מלא תובנות וכיףאת אסי אפשר למצא כאן:

WE - Woman Experience
ישי כהן | העצמת משתמשים - הדור הבא של חווית משתמש
אתחיל בזה שהפרק הזה יצא תחת שיתוף הפעולה שלנו עם כנס UXI live. ברק דנין איפשר לנו הזדמנות מגניבה מאוד - להזמין אלינו לפודקאסט מרצים שהולכים לתת הרצאות מרתקות בכנס, ובכך לתת לכםן הצצה למה הולך להיות שם. ראשון הזמנו את ישי כהן, שההרצאה שלו בכנס נקראת ״מי פנוי להובלה״. אז הפרק לא יהיה על נושא ההרצאה כדי שיהיה למה לצפות… אבל נראה לי שכמוני, גם אתםן תוך כמה רגעים תתרשמו ששווה להקשיב לישי - ולא משנה על איזה נושא הוא מדבר :)אז ישי הוא head of UX בחברת evinced, מרצה בקורס UX בטכניון, ועושה מנטורינג בתוכנית Google Experts. ישי ואני מדברים בפרק על ״העצמת משתמשים - הדור הבא של חווית משתמש״, (ובאנגלית UED - User empowerment by design), שזה אומר איך ניתן ליצור מוצרים דיגיטלים שמעצימים אותנו כבני אדם. אחד הרעיונות החשובים של UED הוא לקחת את התכונות האנושיות שלנו - החולשות והחוזקות שלנו, ולהתייחס אליהן בכבוד, ולא בניצול. ישי ושותפיו במכון UED, מפתחים מתודולוגיה שאמורה להוכיח את היתרון הכלכלי לחברות שמעצימות את המשתמשים שלהם.מודל מעניין שישי דיבר עליו הוא מודל האדוות - מודל זה מדבר על כך שמוצר יכול להיות בעל מטרות טובות בהתחלה, אבל לאט לאט הופך להרסני. למשל - תארו לכם שהיה כפתור של דיסלייק בפייסבוק. הרי אפשר היה אפשר להכניס פיצ׳ר כזה, וכנראה להגביר את האינגייג׳מנט בקלות. אבל פייסבוק החליטו להמנע ממשהו שיכל להיות הרסני. מעניין לחשוב על המקומות האלו שאנחנו חווים בחיי היומיום שלנו - בהם אנחנו נמצאים במרכז החלטה של אם בא לנו לקחת חיסרון של משתמש/אדם, ולנצל אותו בצורה ערמומית לטובתנו (יכולה להיות לגמרי חוקית), או להפוך את החיסרון להזדמנות, ולגרום לו להבין שחשבנו עליו. איך התכונה שלו מתחברת למוצר שלנו? איך אנחנו יכולים לעזור לו?

Radio Button
#09 - אבירן רווח: איך נותנים ומקבלים פידבק
בפרק אבירן ואני דיברנו על: - ארבעת הגורמים שמקשים עלינו כמנהלים כשזה מגיע למתן פידבק: ״אמפטיה״, זמן, מידע וסטנדרטים, ואיך ruinous empathy נכנסת לתמונה. - איך ניגשים למפגש של מתן פידבק, ואיך נמנעים מלהעיר את שלושת המוקשים: identity, truth, relationship - שלושה סוגי הפידבק: appreciation, evaluation, coaching.

מנהלים חוויה
😮
לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו