Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
על עיצוב מוצר
בפרק אירחנו את בן בנחורין - מעצב, מרצה ואמן דיגיטלי. מוביל את צוות עיצוב המוצר של yotpo.com, בעבר ראש צוות דיזיין סיסטם wix.com, וראש עיצוב deviantart.com. מקים ומנהל המסלול לעיצוב מוצרים דיגיטליים בשנקר. מתמחה בפתרונות מערכתיים לעיצוב חווית משתמש ואמנות גנרטיבית מבוססת קוד, החל ממיצבי אודיו-ויז׳ואל מוזיאליים ועד ל-nfts.לעמוד המשרות של יוטפו > https://bit.ly/3JruSnVקצת על יוטפו: חברת הטכנולוגיה המובילה יוטפו מתמחה בפיתוח פלטפורמת מוצרים שיווקיים לעולם ה-eCommerce. יוטפו תומכת ועוזרת ללקוחותיה לעצב את ה Customer Journey של הלקוחות שלהם.יוטפו המדורגת ברשימת Forbes Cloud 100, מחזיקה משרדים בניו יורק, לונדון, תל אביב, יוקנעם וסופיה.לאחרונה, השלימה יוטפו, שתציין בקיץ הקרוב עשור להיווסדה, סבב גיוס בהיקף של 230 מיליון דולר עבור פלטפורמת השיווק החדשנית שפיתחה לאתרי eCommerce ובכך הפכה ליוניקורן. סך גיוסי ההון של החברה עומדים עד כה על כ-406 מיליון דולר. יוטפו פיתחה פלטפורמת שיווק חדשנית המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים. הפלטפורמה מספקת למותגים יכולות ייחודיות לבלוט ולשמר את לקוחותיהם בעולם ה-eCommerce התחרותי. פלטפורמה זו כוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת הכוללים ביקורות גולשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS אשר יחד מייצרים חוויות לקוח ייחודיות ובעלות יחס המרה גבוה.
צאו מהקיבעון: הכלי האפקטיבי שיפתח בפניכם עוד הזדמנויות
איך מחברים נר לקיר בעזרת קופסת גפרורים וקופסת נעצים? את המשימה הזאת הציג פסיכולוג בשם קארל דונקר לסטודנטים בשוויץ. לקבוצה אחת הוא הציג נר, קופסת גפרורים וקופסת נעצים. לקבוצה השנייה הוא הציג את אותם האביזרים, אך הפעם, קופסת הנעצים הייתה פתוחה והנעצים היו מחוצה לה. באיזו קבוצה אחוז הפותרים היה גבוה יותר? ומה תוצאות הניסוי מלמדות אותנו על חשיבה יצירתית ופתרון בעיות? בפרק הזה דיברנו על קיבעון תפקודי (FUNCTIONAL FIXEDNESS) - מתי הוא נוצר? איך זה משפיע עלינו ביום-יום? והאם ניתן להתגבר על כך?

MinDesign
רושם ראשוני ואפקט הראשוניות
איתי הוא אדם אינטליגנטי, עובד מסור, אימפולסיבי, ביקורתי, עקשן וקנאי. האם תקבלו אותו לעבודה בצוות שלכם?
ומה בנוגע ליובל, שהוא אדם קנאי, עקשן, ביקורתי, אימפולסיבי, עובד מסור ואינטליגנטי. האם תעסיקו אותו?
~~~
את הפרק הקדשנו לכמה תופעות מעניינות שהמכנה המשותף להן הוא הראשוניות.
~~~
🖖 כמה שאלות שדנו בהן במהלך הפרק:
תוך כמה זמן אנחנו מקבלים רושם ראשוני?
האם ניתן לחזות אם בני זוג יתגרשו על פי צפייה בהם במשך כמה דקות?
איך אנחנו שופטים "משקפופרים"?
מהו חוק חמש השניות בעיצוב אתרים?
ומה משפיע על האופן שבו אנו בוחרים יין במסעדה?

MinDesign
פרק 69 עם ד"ר עופר מונר | הפסיכולוגיה מאחורי היואיקס
מה המוטיבציה של היוזרים?אחד הדברים שאנחנו צריכים כמעצבי חווית משתמש לזכור, זה כמה תשומת לב אנחנו מבקשים מהיוזרים, מתי ואיך.עופר הביא דוגמה יפה, הוא אמר שבאנגלית אומרים pay attention.כלומר, היוזרים שלנו משלמים מחיר, אומנם לא כסף אבל משלמים מחיר קוגנטיבי כשהם משתמשים במוצר שלנו.בפרק דיברנו על איך נוכל לצפות מה המחיר הקוגנטיבי שיוזרים יסכימו לשלם על המוצר שלנו, עופר הזכיר את פרדימת הצרכים של מאסלו.עריכה והפקה: נופר ארביב— עם Ofer Monar וNofar Arbiv.

Radio Button
אפקט ההדדיות
הזמינו אתכם לצ'ייסר על חשבון הבית?
מה קורה לנו כשמישהו נותן לנו מתנה? מה קורה לאחרים כשאנחנו עושים להם טובה?
מסתבר שמעבר לחוויית ההפתעה הנעימה והשמחה, נלווית לזה גם תחושת מחויבות.
נורמות חברתיות ורגשות אשם גורמים לצורך להחזיר.
במילים פשוטות: אנשים נוטים להחזיר למי שעושה להם טובה.
לאפקט הזה קוראים אפקט ההדדיות (RECIPROCITY) והוא אחד מששת עקרונות השכנוע של הפסיכולוג רוברט סיאלדיני.

MinDesign
איך הופכים את המוצר שלנו להרגל
איך הופכים את השימוש במוצר שלנו להרגל? מה החשיבות של שבעת החברים הראשונים שלנו בפייסבוק? למה כדאי לשלוח נוטיפיקיישנס ליוזרים שלנו? לכל חברה יש שלושה מנועי צמיחה – Acquisition (רכישת משתמשים), Retention (שימור משתמשים) ו – Activation – הפיכה של משתמשים למשתמשים פעילים. על מנת לוודא שמשתמש חדש יהפוך למשתמש קבוע במוצר, הוא צריך למצוא בו ערך ולרצות להשתמש בו. אחת הדרכים הכי טובות לעשות את זה היא להפוך את השימוש במוצר להרגל עבור המשתמשים שלנו – כזה שנכנס לחלק מהשגרה שלהם.אם נקביל את זה לחוויה שרובנו וודאי מכירים, העובדה שנרשמנו לחדר הכושר וקנינו בגדי ספורט, מגבת מיוחדת לזיעה ובקבוק מים יפה – לא מבטיחה שנתאמן כל שבוע ונחדש את המנוי לשנה נוספת. השבוע, דריה ורטהיים מדברת עם מיכל לופו, Group Product Manager, ועם סתיו לוי, Product Manager במאנדיי.קום, על הדרך ליצירת הרגל אצל המשתמשים שלנו. הן מדברות על שלושת השלבים שחייבים להתקיים בשביל ליצור הרגל, על האתגרים ביצירת הרגלים לקהלים שונים במוצר, ועל איך יודעים שהצלחנו.

Startup for Startup
בקצרה - על העבודה בין מעצבים ומפתחים
בשונה מתפקידים אחרים בחברה, עיצוב הוא אזור שלעיתים נוצר סביבו בלבול – לא כולם חושבים שהם יודעים לתכנת, אבל לכולנו נדמה שאנחנו יודעים לדבר עיצובית ויודעים להגיד מה נראה יפה. בתוך זה, העבודה בין מעצבים למפתחים היא לא תמיד פשוטה – למעצבים יש חזון, המתכנתים מכירים את היכולות – ובמפגש בין השניים יכול להיווצר הרבה תסכול. בפרק הזה של בקצרה, אנחנו חוזרים לפרק השני שלנו ׳איך הופכים את צוות העיצוב לחלק אינטגרלי במוצר׳, שבו ליאור קרנכל דיברה עם ערן זינמן, מנכ״ל ושותף מייסד במאנדיי ועם רותם וייסמן, VP Design והמעצבת הראשונה במאנדיי. נתמקד בתובנות העיקריות שעוסקות בשיתוף הפעולה של מעצבים ומפתחים – איפה נוצרים התסכולים, מה אפשר לעשות כדי למנוע אותם, ולמה חשוב שמפתחים יכירו גם את השפה העיצובית.

Startup for Startup
ג׳וניורים בהייטק
אירחנו את ירון אינגר. ירון הוא CTO ו-Co-Founder של Lightricks המפתחת כלים לעריכה מתקדמת של תמונות וסרטוני וידאו, הנמצאים בשימוש מיליוני משתמשים ברחבי העולם. ירון מתעסק במחשבים מאז ומתמיד, שירת כחוקר ומפתח ב-8200 ופרש מדוקטורט במדעי המחשב כדי להקים את החברה.דיברנו על מה ג'וניורים יכולים לעשות כדי להבליט את עצמם, קצת על החשיבות של לימודים וציונים, מה הבעיה בלגייס ג'וניורים, כמה זמן לוקח להכנס לעניינים ולהיות פרודוקטיבי, מתי מפסיקים להיות ג'וניור, איך חברות יכולות לעבוד טוב יותר כדי למנוע עזיבה אחרי תקופה קצרה ועל עוד המון נושאים אחרים.
כל הסודות מאחורי השפה והמיקרו-קופי של ביימי
מעין מרשלי מראיינת את עדי איתן אביתר, מנהלת מוצר בביימי, ואת כנרת יפרח, מאפיינת השפה של ביימי וכותבת המיקרו-קופי של המוצר בתחילת הדרך. על מה דיברנו? (לא בסדר הזה) ** אפיון השפה והמיתוג **
איך משפיע המיתוג על השפה ולמה הוא חשוב כל כך? כולל דוגמאות של איך היו נשמעים הדברים בשני מיתוגים שונים.
איך מותג אחד מדבר גם ללקוחות פרטיים וגם לעסקיים (גם B2C וגם SaaS)?
האם וכמה משפיעה מאפיינת השפה על המיתוג של החברה כולה?
איך משמרים שפת מותג כשכותבת המיקרו-קופי יוצאת מהתמונה?
איך מלמדים עובדים חדשים מהו הקול של המותג, בעיקר כשהחברה גדלה וכבר לא מגיעים אישית לכל עובד ועובדת? ** תהליך הכתיבה **
מול איזו פונקציה בארגון עובדים כותבי וכותבות המיקרו-קופי?
מהו תהליך הכתיבה בפועל?
מיהם השותפים והשותפות לכתיבה?
באיזו פלטפורמה כותבים את הקופי, איפה עושים את הפינג-פונג לגביו, ואיפה מופיע הקופי הסופי?
איך כותבים קופי לפיצ'ר חדש?
עבודה שוטפת מול שירות הלקוחות וגורמי שטח אחרים לצורך שיפור מתמיד של ה-UX ושל הקופי.
למה חשוב שמנהלי מוצר יכירו את כל הפניות שלא עובדות, גם אם לא מגיעים לטפל בהכל?
מה אנחנו יכולים לעשות ככותבים מול המגבלות הטכניות של הפלואו? ** כתיבת המיקרו-קופי **
איפה כדאי להיות פשוטים ולעניין, ואיפה אפשר לשחרר ולהיות מלאי אופי?
הודעת ההצלחה המפורסמת של Buyme – האם היא בכלל עובדת?
הכוח של מיקרו-קופי לייצר חוויה ולהשלים אותה.
מיקרו-קופי לא יכול לתקן UX בעייתי. סופר-שובר הישן כדוגמה.
איך מתמודדים עם קופי שלא עובד?
איזה שינוי בקופי של הכפתור העלה המרות, ואיך זה קשור למחויבות?
האם משתמשים קוראים הנחיות מורכבות, והאם כל המשתמשים אותו דבר בעניין הזה?

draft
איך לעצב מחשבות? | פרק 64 עם תום אבן
בפרק עם תום אבן, דיברנו על האתיקה בשימוש בטכניקות של כלכלה התנהגותית, על נאדג' ועל אחיו המרושע - הסלאדג’.
נאדג' זה דחיפות שאנחנו נותנים ליוזרים בשביל שיפעלו בצורה חיובית והסלאדג אלו דחיפות עבור דברים שליליים.
אחת הדוגמאות שתום הביא בפרק וממש התחברתי, זה את סכין המנתחים אל מול סכין הרוצחים, יש כאן כלי שהוא סכין ואפשר ליצור איתו טוב או רע.
הדוגמאה הזאת גרמה לי לחשוב על כמה אחריות יש לנו כמעצבים! האם אנחנו רוצים לקחת את הכישרון שלנו בשביל ליצר הרס או לבחור בסכין מנתחים וליצר טוב? (מי לא חלם להיות מנתח?) אולי בפעם הבאה שאתם מעצבים מוצר, נחשוב שוה האם אתם משתמשים בסכין המנתחים או בסכין הרוצחים?

Radio Button
על נאדג׳ ואחיו המרושע סלאדג׳
אנחנו לא מקבלים החלטות בתוך ואקום.
מידע משפיע על הבחירות שלנו והצורה בה המידע מעוצב יכולה להניע אותנו לפעולה.
הפעם שוחחתי עם Roy Bendor על עיקרון הנאדג׳ - תחום זוכה פרס נובל לכלכלה החושף את הכוחות הפסיכולוגיים הסמויים המשפיעים על ההחלטות שלנו לטובה.
לנאדג' יש תאום מרושע הנקרא סלאדג' - שימוש בכל הטכניקות לרעה כדי לעבוד על המשתמשים.
דיברנו בפרק על ההבדלים ביניהם ועל האתיקה של שימוש בעיצוב התנהגות.

MinDesign
פסיכולוגיה חברתית בעולם האמיתי עם ד"ר אורן שפירא
למה א.נשים לא נותנים לייקים לפוסטים שהם אוהבים בפייסבוק?
נפגשנו לדבר על השאלה הזו ועוד כמה נושאים מעניינים עם ד״ר אורן שפירא - מומחה לפסיכולוגיה חברתית והתנהגות אנושית.
חוקר חוויית משתמש בכיר בחברת Bizzabo, ממייסדי ומובילי קהילת 'פסיכולוגיה חברתית בעולם האמיתי'.
שוחחנו עם אורן על פסיכולוגיה חברתית, מיקרו-קופי ומה שביניהם,
על מגמות בתחום התובנות ההתנהגותיות בארץ,
ולמה אנשים לא נותנים לייקים לפוסטים שהם אוהבים בפייסבוק.

MinDesign
איך בונים פיצ׳ר מנצח - שלב אחר שלב (חלק 2)
איך עיצוב פיצ׳ר משפיע על התכנון הטכני שלו, וההיפך? מה קורה כשמשחררים פיצ׳ר ללקוחות לפני שהוא מוכן לגמרי? ואיך נוכל לוודא שהפיצ׳ר אכן פותר את הבעיה שהגדרנו?אז היה לכם רעיון בראש לפיצ׳ר שאתם רוצים לפתח. ישבתם וחקרתם, הגדרתם את הבעיה ואפילו שרטטתם בקווים כלליים איך הפיצ׳ר הזה הולך להיראות. בשבוע שעבר דיברנו על כל השלבים האלו, ואפשר לחשוב שכאן כבר עברתם את מרבית השלבים בדרך ועכשיו אפשר פשוט – לפתח. אבל מכאן ועד שיש לכם פיצ׳ר אמיתי שבאמת עובד ליוזרים – יש עוד דרך משמעותית לעשות. אז השבוע, בחלק ב׳ של הפרק, אנחנו עוברים מה׳קדימון׳ לדבר האמיתי: עיצוב, תכנון טכני, ביצוע, שחרור הפיצ׳ר וקבלת פידבק. בפרק דריה ורטהיים מדברת עם שירלי באומר, Group Product Manager, ואורון מורד, Group Engineering Manager במאנדיי.קום, על כל המיני-שיעורים שלמדנו מהשלבים השונים בבניית הפיצ׳ר, שאספנו מכל הטעויות וההצלחות שחווינו בשנים האחרונות.

Startup for Startup
איך בונים פיצ׳ר מנצח - שלב אחר שלב (חלק 1)
כל פעם שאנחנו ניגשים לבניית פיצ׳ר במוצר, בין אם הוא גדול או קטן, אנחנו עוברים את אותו התהליך:1 – זיהוי האימפקט2 – הגדרת הבעיה3 – תכנון הפתרון 4 – ביצוע 5- שחרור למשתמשים וקבלת פידבקזה אולי נשמע טריוויאלי, אבל במשך תקופה ארוכה של ניסוי וטעיה גיבשנו את הפרקטיקות היעילות ביותר, את ה-pitfalls האפשריים בכל שלב, ואת הניואנסים שיגרמו לפיצ׳ר להצליח. זה היה מסע שכלל הרבה מאוד למידות, שבעיקר הוכיחו לנו כמה חשוב להתעכב על כל שלב, למרות שלפעמים די מפתה לוותר על אחד או שניים בדרך.השבוע דריה ורטהיים דיברה עם שירלי באומר, Group Product Manager, ואורון מורד, Group Engineering Manager במאנדיי.קום, על השלבים השונים שעומדים בבסיס מתודולוגיית הפרודקט שלנו. זה הפרק הראשון מתוך שניים בנושא, והוא עוסק בשלושת השלבים הראשונים בתהליך.

Startup for Startup
אפקט הבעלות
מה משותף לקמפיין של 30 יום ניסיון, מודל פרימיום ונסיעת מבחן במכונית?
בכל המקרים נוצרת תחושת בעלות של הלקוח על המוצר וכתוצאה מכך גובר הסיכוי שתיסגר העסקה. בפרק 04 נדבר על "אפקט הבעלות" - הנטייה של אנשים להעריך דברים שבבעלותם יותר משהם מעריכים מה שאינו בבעלותם. כמה שאלות שעליהן נענה בפרק: איך חברות כמו לינקדין, אפל ודואלינגו מניעות אותנו לשימוש באפליקציות שלהם? מה עשו בפארקים ציבוריים בארצות הברית כדי למנוע ממבקרים ללכלך? ואיך משמרים עובדים בארגון לאורך זמן? האזנה נעימה,
תום ורועי

MinDesign
הוכחות חברתיות
אם כולם יקפצו מהגג, גם אתם תקפצו?
התשובה המצערת היא: כנראה שכן. אנחנו יצורים חברתיים, אנו מושפעים מפעולות של אחרים ולא תמיד חושבים בכוחות עצמנו. הוכחות חברתיות טבועות בנו כבר מאות אלפי שנים, מי שנהג בשונה משאר השבט נטרף ויצא מהמאגר הגנטי. אנחנו למעשה צאצאים של אלו ששרדו. שרדתם עד כאן? מעולה! בפרק דיברנו על... למה 97% מהצרכנים בודקים ביקורות באינטרנט לפני שהם רוכשים מדוע תיירים ביפן לא חוצים באור אדום מהו העונש הכבד ביותר בבתי סהר למה חשוב להציג למשתמשים את הפעולות של האנשים שהכי דומים להם ומדוע צחוק מזויף בסדרות סיטקום גורם לנו לצחוק יותר רק שתדעו שכולם כבר האזינו לפרק הזה :) האזנה נעימה, תום ורועי

MinDesign
אי ודאות
לחכות זה מייסר, הורג אותנו לא לדעת עוד כמה זה הולך לקחת.
אנחנו מכורים לשליטה, חיזוי, ניבוי, ניהול סיכונים, נתונים מתעדכנים, או בקיצור תחושת ודאות.
אי-ודאות זו אחת התחושות הכי קשות שהמשתמשים והלקוחות שלנו יכולים לחוות, סיבה טובה להקדיש את הפרק השני בפודקאסט החדש שלנו כדי להבין לעומק את התופעה. איך חברות ענק כמו נטפליקס, אובר ובוקינג מצליחות להפחית את חששות המשתמשים?
מדוע טיימרים ברמזורים אדומים עוזרים למנוע תאונות דרכים?
ומה מנהלי חדשנות חייבים לדעת כדי לקחת יותר סיכונים? הצטרפו אלינו אל הלא נודע.
האזנה נעימה,
תום ורועי

MinDesign
אפקט ההתחלה החדשה
פרק ראשון 🌱 התחלה חדשה.
אפקט ״ההתחלה החדשה״: אנשים פועלים לעבר מטרה לאחר ציוני דרך זמניים המייצגים התחלות חדשות. כלומר, המוטיבציה שלנו גבוהה במקרים שבהם אנחנו לקראת תקופה חדשה. נוכל להיעזר בתופעה זו כדי להניע אנשים פעולה. ~~~ בפרק נספר על אפליקציות שבהן נעשה שימוש חכם באפקט, נדון באופן שבו ניתן לזהות את הרגעים הכי מתאימים, נסביר מה קורה לנו במוח כשאנו חושבים על 'האני העתידי', ונלמד איך ליצור גלים של מוטיבציה כדי להניע לפעולה.

MinDesign
😮
לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו







.webp)

.webp)


.webp)
.webp)
.webp)