Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
להניע לפעולה בעזרת מילים עם כנרת יפרח
הפרק מוקדש למילים הקטנות שמשנות הכל.
על איך טקסט יכול להשפיע על קבלת החלטות והתנהגות משתמשים. האורחת שלנו היא כנרת יפרח, שותפה ומנכ"לית בחברת דראפט לכתיבת UX ומיקרו-קופי ומחברת הספר 'מיקרו-קופי: המדריך המלא' שתורגם ל-6 שפות ונמכר ב-55 מדינות. כנרת היא מהנשים המשפיעות ביותר בתעשיית הדיגיטל בישראל.
היא מנהלת-שותפה של קהילת המיקרו-קופי בארץ, מרצה מבוקשת בתחום ומעבירה סדנאות לארגונים. כנרת הכשירה אלפי אנשי מקצוע מתחומי חוויית משתמש, שיווק, ניהול מוצר, כתיבה, עיצוב וניהול דיגיטל, והובילה לשינוי משמעותי בתפיסה של חשיבות השפה בעיצוב מוצרים דיגיטליים, גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי. דיברנו על האופן שבו מילים משפיעות על התנהגות משתמשים, על העקרונות המנחים בכתיבת UX ועל הטעויות הנפוצות שכולנו עושים. שלוש שאלות מתוך השיחה עם כנרת: ✅ למה "קצר" זו לא תמיד המטרה? ✅ איך משפט אחד יכול להעלות המרות ב-12%? ✅ האם AI יחליף את כותבי ה-UX?

MinDesign
נטוורקינג: מילת באז או מפתח להצלחה
פרק 9:
אומרים שעיצוב הוא ספורט קבוצתי, עובדה שנכונה במיוחד כשמדובר בבניית קריירה. האנשים שנכיר, בין אם חברים קרובים ובין אם מכרי עבודה, הם יהיו אלה שיפתחו הכי הרבה דלתות במסע הקריירה. לעיתים היכולת לאסוף קשרים ולבנות רשת תמיכה תעזור לקדם את מסע העיצוב שלנו יותר מכל קיצור מקשים חדש בפיגמה.
ההשראה השבועית:
https://www.youtube.com/watch?v=AX2uz2XYkbo

ראיון טוב
תרגיל לוח: איך לעצב בלי לעצב
בשנים האחרונות הגיע לחופינו סוג חדש של ראיון עבודה, שנהיה יותר ויותר פופולרי: תרגיל הלוח. במקום לקבל תרגיל עיצובי הביתה שיכול לקחת עשרות שעות, חברות רבות בוחרות בפורמט שבו המועמד עובר תהליך מוצרי שלם בפחות משישים דקות. זהו אתגר חדש עבור מעצבים רבים, שלפתע צריכים לצמצם את תהליך פתרון הבעיות לשעה, לדבר ולתקשר את התהליך בזמן אמת, ולעצב פתרון מוצרי ללא פיקסלים. ההשראה השבועית: https://public.tableau.com/app/discover

ראיון טוב
פרק 120 יעקב גרינשפן | עקרונות קוגנטיביים בעיצוב אונבורדינג
בפרק הזה עדי התרגשה לארח את ד״ר יעקב גרינשפן. יעקב הוא מומחה לאפיון ממשקי משתמש, והוא מסוג האנשים שיכול להפוך כל מילה לנושא שיחה שלם, ויכול לדבר עליו שעות. כמות הידע שיש לו ואסף לאורך 25 שנות הקריירה שלו היא מרשימה מאוד, ואפילו מרתק לשמוע ממנו דוגמאות שקשורות בטכנולוגיות שכבר עברו מהעולם… 🙃 (לא מפתיע שהעקרונות נשארו דומים).
בפרק הזה דיבר עם עדי על עקרונות קוגנטיביים בעיצוב אונבורדינג. לא חיפשנו מדריך קסמים של "עשה ואל תעשה", אלא ניסינו להבין מה באמת קורה בראש של משתמשים בתהליך הזה. יעקב הסביר על הרמות העמוקות הקוגניטיביות שאנחנו עוברים וצריכים לדעת כאשר אנחנו מעצבים אנבורדינג.
התחלנו בלדבר על על מתי אונבורדינג מתחיל ומתי נגמר. יעקב טען שאונבורדינג לא מתחיל בהכנסת האימייל ולא נגמר בהרשמה, אלא הרבה לפני ואחרי. הוא דיבר על החשיבות של תפיסת המוצר על ידי המשתמשים, ועל זה שאנחנו צריכים לקחת בחשבון את המחשבות והדעות שיש למשתמשים עוד לפני שהם בכלל נכנסים למוצר.
עוד נושא מעניין שדברו עליו היה מה הופך אונבורדינג למוצלח. יעקב טען שצריך להפריד בין הצלחה במדדי הקונברז׳ן שהגדרנו לעצמנו לבין הצלחה של האונבורדינג לאורך זמן. אונבורדינג מוצלח הוא הרבה יותר משילם/נרשם/מסר פרטים. הסיבה היא שמה שקורה בתהליך הראשוני, חייב להיות בהלימה עם המוצר עצמו. אחרת יכול להתפתח פער בין מה שהבנתי שהמוצר הוא, לבין מה שאקבל בפועל. ובמקרה הטוב המשתמשת כבר נרשמה, ובמקרה הפחות טוב היא בכלל לא נרשמה, כי לא הבינה את הדבר הבסיסי ביותר - מה הוא המוצר הזה בכלל. יעקב סיפר על "קיללת הידע" - הקושי שלנו, כאנשי מקצוע, לחשוב מנקודת מבט של מי שלא מכיר את המוצר. זה קריטי לבנות את הידע של המשתמשים על המוצר בצורה נכונה - לא לאט מידי ולא מהר מידי. לתת בדיוק את המידע שהם צריכים בכל נקודת זמן. פעמים רבות יעקב ראה מוצרים נכשלים מכיוון שהיוזרים לא הבינו את הדבר הבסיסי ביותר - מה המוצר שאותו ירכשו. שיטה מעולה לבדוק את עצמנו היא לשאול את עצמנו (ואת המשתמשים) - האם יש הלימה נכונה בין מה שהמשתמש יכול לדעת, לבין מה שהוא צריך לדעת.
יעקב גרינשפן הוא ממקימי חברת UI, בעשור האחרון יעקב מאפיין קונספטים לממשקי משתמש לחברות גדולות כמו גם קטנות ומלמד מספר קורסים בתחום ה-UX באוניברסיטת רייכמן. בנוסף מלווה סטארטאפים ומעביר הרצאות וסדנאות בארץ וברחבי העולם.
☝הפרק הזה יצא כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם כנס com.plex, מבית UXI Live שיתקיים ב19.11.24, בו אנחנו מארחות א.נשים שהולכים להרצות שם, ובכך לתת לכםן הצצה למה הולך להיות בכנס. הכנס יתמקד במחקר, אפיון ועיצוב של מערכות מורכבות. ההרצאה של יעקב נקראת - ״כשהמוח בלחץ: איך לתכנן UX מתוך חשיבה על עומס קוגניטיבי?״, ואני כבר ממש מחכה לשמוע אותה. נשמח לפגוש אתכםן שם!
עריכה: מרינה ברודסקי

Radio Button
חוזה עבודה: משכורת, תנאים ומה שבינהם
מזל טוב, הגעתם לקו הסיום - קיבלתם חוזה! אבל... האם זה באמת קו הסיום? קריאת חוזה וניהול משא ומתן על הפרטים הוא שלב משל עצמו, שדורש זמן ותשומת לב. חוזה עבודה כולל המון פרטים, ממשכורת ומניות ועד ימי חופשה וביטחון מידע, והכל כתוב בשפה משפטית שכמעט נועדה לבלבל. אך עם ידע מקדים והכלים הנכונים, כל מעצב יכול לפענח חוזה ולהגיע למעמד החתימה.

ראיון טוב
תרגיל בית: הטוב הרע והמכוער
ישנם שלושה דברים בטוחים בחיים: מוות, מיסים, ותרגילי בית. בין אם הם הוגנים או חסרי פרופורציה, ארוכים או קצרים, נוגעים לתחום החברה או מומצאים לחלוטין - באיזשהו שלב נאלץ לצלוח תרגיל בית בכדי להתקדם בתהליך. החדשות הטובות? ישנם טריקים פשוטים איך להפוך כל תרגיל בית למפתח זהב שיפתח את השלב הבא בתהליך הראיונות.

ראיון טוב
טל סולומון | איך לבנות צוות עיצוב שיתאים למוצר
בפרק הזה עדי ראיינה את טל סולומון, ודיברו על בניית צוות עיצוב גמיש, ועל התאמת מעצבים לסוגי חברות ומוצרים שונים. איך לנתח את הכישורים הנדרשים מאיתנו המעצבים להצליח במוצר או סביבת עבודה ספציפית. ואילו מהתכונות שלנו יביאו אותנו קודם כל להתקבל לעבודה, ואח״כ גם להיות ממש טובים בעבודה שלנו.
בהתחלה ניתחו סוגי חברות ומוצרים. למשל טל הסביר את ההבדל בין הצרכים בחברות עם מוצר האי טאצ', לעומת חברות עם מוצר לואו טאצ'. מוצרי האי טאצ' הם מוצרים מורכבים, שההטמעה שלהם אצל הלקוחות תהיה פרסונלית ולעיתים ממש יד ביד. כאן המעצבים צריכים לאהוב לצלול לעומק לעולם תוכן מורכב, ולעבוד עם שכבות מרובות של מידע. לעומת זאת, מוצרי לואו טאצ' הם מוצרים שיודעים להסביר את עצמם, ולרוב מתרכזים בGrowth. כאן המעצבים יצטרכו לדעת לזהות דברים מהר, להוציא לפועל פתרונות, ולעבוד עם דאטא. זו דוגמא קלאסית - כי מן הסתם שהעבודה והתהליכים בסוגי מוצרים אלו הם כל כך שונים זה מזה, וכתוצאה מזה הסקילים להם ידרשו המעצבות הם גם כן שונים.
טל הוא Chief Product, UX and Design בפרויקט מעניין וחדש, ולפני זה הקים והוביל את צוות עיצוב המוצר ב-Redis, הקים והוביל את המסלול לחוויית משתמש ופסיכולוגיה במכללה האקדמית ת״א-יפו, כותב בלוג, מרצה וממנטר
☝הפרק הזה יצא כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם כנס com.plex, מבית UXI Live שיתקיים ב19.11.24, בו אנחנו מארחות א.נשים שהולכים להרצות שם, ובכך לתת לכםן הצצה למה הולך להיות בכנס. הכנס יתמקד במחקר, אפיון ועיצוב של מערכות מורכבות.

Radio Button
מעצבים מונוס מפתחים ממאדים - איך נוכל לעצב ולפתח יותר מדויק ומהר - שירלי גואטה ואסף משיח Jux
מעצבים מונוס ומפתחים ממאדים? אז... מסתבר שונוס ומאדים כבר לא כל כך רחוקים! בשיחה שלי עם אסף משיח מחברת Jux גיליתי כלי מדהים שעוזר למעצבים לדבר בשפתו של המתכנת, וליצור את העיצוב הכי קרוב למציאות - חי כבר משלב העיצוב. אתם צריכים לראות כדי להבין על מה אני מדברת.

על מוצרים וחוויות
קורות חיים: איך מספרים על קריירת עיצוב
קל לחשוב שעבור מעצבים, שבעיקר נמדדים לפי יכולות ויזואליות ומוצריות, קורות חיים יהיו חלק זניח מתהליך הקבלה לעבודה. אך האמת היא שהמסמך הפשוט הזה הוא המפתח הראשון לכל עבודה פוטנציאלית. כל הסודות לכתיבת קורות חיים יעילים, מה לכלול (ומה לא!), ואיך קורות חיים של מעצב נראים שונה מכל קורות חיים אחרים.

ראיון טוב
איך משיגים לקוחות ועבודה דרך לינקדאין - סער גיל מארח את בר רחמים
בר רחמים חקרה בשלושת השנים האחרונות את האלגוריתם של לינקדאין ובפרק הזה היא הולכת לשתף איתנו את כל הסודות - קבלו טיפים שכל אחד יכול ליישם בקלות כדי לשפר את הניראות שלו בלינקדאין, להגדיל חשיפה ולהתממשק עם יותר לקוחות / מעסיקים פוטנציאליים.
.png)
Design Club
😮
לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו